Opékání uzenin na Domově mládeže
S příchodem jarních dní nastal čas zprovoznění ohniště.
I přes nepříliš ideální počasí byl o tuto akci ze strany žáků projevený zájem a nálada při pojídání opečených uzenin byla skvělá.
BAKALÁŘI | MOODLE | MS 365 | PLÁN OV | PROFESNÍ KVALIFIKACE | STRAVOVÁNÍ
I přes nepříliš ideální počasí byl o tuto akci ze strany žáků projevený zájem a nálada při pojídání opečených uzenin byla skvělá.
Vytvořili team spolu s žáky 5. ročníku ZŠ Oskara Nedbala a společně začali řešit zadání soutěže, které v letošní roce bylo opět jedinečné. Jejich úkolem bylo vytvořit model letiště jehož dominantu tvořila bezpečnostní brána ze stavebnice Merkur, tato dle zadání byla dvoukřídlá a jako pohon otvírání křídel sloužila dvě serva. Serva byla ovládaná platformou Micro:BIT ta musela pomocí AI přes připojený Notebook s internetem vyhodnotit vozidla záchranného sboru a bránu otevřít.
Dalším oříškem bylo naprogramování vozidla ovládaného taktéž Micro:BITem, jehož úkolem bylo po čáře dojed před bránu zde zastavit a po otevření vjet do areálu letiště. Naši žáci se v letošním ročníku pod vedením mentora a kapitána z partnerské firmy EON umístili na krásném čtvrtém místě.
Školení je pouze pro nízké napění (NN).
Vyplněnou přihlášku s konkrétním termínem a všechny ostatní doklady zaslat na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Doklady nutné k účasti níže - 4 druhy.
Školení je pouze pro nízké napětí (NN).
Termíny konání: 21. 5. 2024
Místo konání: SOŠE, COP Hluboká nad Vltavou
Čas: 7:30 – 14:00
Úhrada kurzu: v hotovosti před zahájením
V pátek 12. dubna se žáci věnovali oblasti lidských práv a humanitárního působení v ohrožených regionech světa. V rámci filmového festivalu “Jeden svět na školách” byla pro žáky připravena projekce dvou dokumentárních filmů o situaci v Afghánistánu zažívajícího návrat vládnoucích struktur fundamentalistického hnutí Tálibán. Nedílnou součástí projekce byla úvodní krátká přednáška doplněná diskuzními bloky, které žáky doslova vtáhly do problematiky lidských práv a rizik jejich ohrožení.
V pondělí 15. dubna byly pro žáky vybraných tříd připraveny odborné vzdělávací programy z oblasti environmentální výchovy a informační gramotnosti. Další třídy se vydaly na exkurzi do stanice Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje v Českých Budějovicích.
Environmentální výchova byla zaměřena na poznávání přirozeného přírodního prostředí lokality přírodní rezervace Vrbenské rybníky. Při vyplňování připravených pracovních listů se žáci seznamovali s fungováním celého ekosystému, včetně výskytu chráněných druhů rostlin a živočichů. Pro žáky to byla jedinečná příležitost pozorovat přírodu v jarním vegetačním období a zároveň se seznámit s regionálním přírodním bohatstvím. Výuka environmentální výchovy v terénních podmínkách je velmi efektivní a přínosná.
Informační gramotnost si žáci oboru informačních technologií prohloubili a procvičili v Jihočeské vědecké knihovně. Pracovní listy zaměřené na problematiku tvorby a vyhledávání klíčových slov daly žákům základní informace i pro pokročilejší vyhledávání v elektronických databázích. Podnětné prostředí knihovny žáky povzbudilo k vyhledávání titulů podle oborových databází. V diskuzi zazněly odpovědi na otázky, podle jakých měřítek lze posuzovat relevantní zdroje informací a jakým způsobem je použít při tvorbě odborných textů a citačních indexů.
Hasičská stanice, zejména prohlídka vozového a technického parku, byla pro žáky velmi lákavým cílem. Díky vstřícnému přístupu zaměstnanců se žáci poučili o fungování a údržbě zásahové techniky.
Všechny tyto vzdělávací aktivity probíhající mimo prostředí školní budovy jsou propojením teoretických znalostí a reálných situací. Cílem je získat lepší porozumění dané problematiky a nezanedbatelným přínosem je také rozvoj sociálních vazeb a zvyšování psychosociálních dovedností žáků. Závěrem lze říct, že cesty za poznáním přírody, techniky nebo informatiky mohou být rozmanité. Důležité je ale nepodcenit přípravu, zachovat dobrou mysl a náladu dozvídat se nové věci a souvislosti.