Exkurze Střední odborné školy elektrotechnické, COP Hluboká nad Vltavou u 5. radiotechnické roty České Budějovice
Pro žáky 1. a 2. ročníků byl na středu 5. června 2024 připraven celodenní program exkurze na pracovišti Armády České republiky v Třebotovicích.
Žáci byli nejprve poučeni o pravidlech BOZP a BI, potom absolvovali úvodní seznámení s činností a historií 26. pVŘPz. Následovala prohlídka radiolokační techniky ve venkovních prostorách a ukázky armádního výcviku. Velmi zajímavé bylo praktické předvedení první pomoci v poli, žáky zaujala také názorná prezentace vojenské techniky, vozidel a zbraní, které si mohli důkladně prohlédnout.
Po obědě si měli žáci možnost vyzkoušet letecké a pilotní trenažéry. Žákům byl také představen stipendijní program AČR určený pro středoškoláky a byli seznámeni s možnostmi využití odborných znalostí a kompetencí získaných ve škole i v profesním uplatnění v rámci Armády České republiky.
Program byl velmi pečlivě připraven s ohledem na odborné zaměření žáků, včetně zajímavé exkurze. Žákům se zde moc líbilo a celý den velmi rychle utekl a lze říct, že to byl den doslova nabitý novými informacemi a zážitky z armádního prostředí. Děkujeme všem, kteří se na této akci podíleli, za jejich výbornou práci, pečlivou přípravu a vstřícnost.
Ocenění TOP DIGI střední škola zamířilo na Střední odbornou školu elektrotechnickou, COP Hluboká nad Vltavou
Soutěž středních škol v digitálních kompetencích, která se konala v úterý 4. června 2024 v Českých Budějovicích, přinesla nevídaný úspěch pro SOŠE, COP Hluboká nad Vltavou.
Žáci 1. – 3. ročníků, oboru Mechanik elektrotechnik a Informační technologie, této školy dokázali získat hned šest umístění na prvních třech místech v šesti různých kategoriích, čímž potvrdili svou dominanci v oblasti digitálních dovedností. Celkově naše týmy obsadily tři 1. místa, jednou 2. místo a tři bronzové stupně. Celkově SOŠE, COP Hluboká nad Vltavou získala 1. místo v hodnocení středních škol.
Soutěž, pořádaná Jihočeskou hospodářskou komorou společně s odborníky z Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity a Centra kybernetické bezpečnosti, z. ú., byla zaměřena na rozvoj digitálních dovedností a kompetencí žáků středních škol. Týmy měly za úkol řešit komplexní úkoly v různých oblastech, jako jsou programování, kybernetická bezpečnost (únikovka), umělá inteligence a grafické dovednosti.
Programování mBot:
V kategorii programování soutěžil tým ve složení David Houdek (ME2A), Jakub Kolář (ME2A), Jan Řehoř (IT2).
Kybernetická bezpečnost (únikovka):
V této kategorii bojovali Vojtěch Sedláček (IT3), Jan Fučík (IT3), Tomáš Linhart (IT3).
Programování micro:bit:
Kategorie byla obsazena týmem, který tvořili Matěj Slávik (ME3B), Vojtěch Matuljak (IT1), Jakub Putnar (IT1).
Umělá inteligence:
V této disciplíně své znalosti uplatnili žáci Václav Kutheil (IT2), Matyáš Buliga (IT1), Lukáš Korch (IT2).
Práce s grafickým programem (Canva):
Kreativitu a zkušenosti předvedl tým ve složení Veronika Bernardová (IT1), Robin Filip (IT1), Tomáš Vacek (IT2).
3D modelování a 3D tisk:
V této disciplíně reprezentovali Matyáš Jirsa (IT2), Vojtěch Vokatý (IT3), Bogdan Rudiuk (IT3).
Úspěch Střední odborné školy elektrotechnické, COP Hluboká nad Vltavou je výsledkem dlouhodobé a systematické práce na rozvoji odborných dovedností žáků oboru Mechanik elektrotechnik a Informační technologie. Škola se může pyšnit nejen moderním vybavením, ale také kvalifikovanými učiteli, kteří dokáží žáky motivovat a připravit na výzvy digitálního světa a profesního uplatnění v budoucnosti. Pochvalu zaslouží všichni žáci, kteří nás skvěle reprezentují.
Dlouhodobý kulečníkový turnaj na DM
Dne 27. 5. 2024 proběhlo vyhlášení výsledků dlouhodobého kulečníkového turnaje.
Do turnaje se zapojili ubytované žáci z domova mládeže.
Jednalo se o další z mnoha dalších aktivit, které jsou umožněny a pořádány vychovatelským sborem.
Výherci jsou:
- Pech Jan - ME1B
- Suchý Kristián - IT1
- Klásek Zdeněk - ME2A
Tímto děkujeme všem zúčastněným za projevený zájem o tuto společenskou hru a nezbývá, než se těšit na další turnaj v příštím školním období.