Konverzace anglického jazyka na DM
Každou středu v odpoledních hodinách probíhá na DM konverzace anglického jazyka.
Konverzace probíhá na nejvyšší možné úrovni s rodilými mluvčími z mezinárodní školy Townshend International School.
BAKALÁŘI | MOODLE | MS 365 | PLÁN OV | PROFESNÍ KVALIFIKACE | STRAVOVÁNÍ
Konverzace probíhá na nejvyšší možné úrovni s rodilými mluvčími z mezinárodní školy Townshend International School.
Od 1. března roku 2000, kdy se na Gymnáziu Pod Svatou horou v Příbrami konala první, to byla už 8344. beseda osvětového projektu, kterého se dosud zúčastnilo skoro 290 tisíc mladých lidí ve věku 13 až 19 let. S výjimkou prvního týdne covidové uzávěry škol v březnu roku 2020 se besedy konají každý den školního vyučování v celé České republice.
Vyučující z více než pěti set základních a středních škol, které se projektu účastní, považují kromě vzdělávacího obsahu, vyváženosti a objektivity informací za jeho hlavní přednost především osobní přístup lektorů a lektorek a jejich schopnost navázat bezprostřední kontakt.
„Některé jiné besedy, a to i draze placené, bývají nudné a děti to dávají najevo, bývá to monolog a žádné dotazy, protože se těší, až bude konec. Nevím, jak to dělají, ale s těmito besedami je to úplně jinak“, řekl o besedách Energie – budoucnost lidstva Jan Dufala, učitel informatiky a fyziky na Obchodní akademie ve Vlašimi.
Také podle Ladislava Kříže, mluvčího elektrárenské společnosti ČEZ, díky jejíž podpoře jsou besedy pro školy bezplatné, je tento způsob komunikace s mladými lidmi důležitý hlavně kvůli inspirativnímu osobnímu kontaktu s lektory a lektorkami, kteří jsou nejen nadšenými a zasvěcenými propagátory techniky a přírodních věd, ale i skutečnými odborníky. Lektorský tým tvoří lidé z energetické praxe, učitelé z technických vysokých škol a vědečtí pracovníci z výzkumných ústavů. Byli mezi nimi například i profesor František Janouch, světově známý český fyzik, popularizátor vědy a zakladatel Nadace Charty 77. Mezi prvními lektory projektu byl i Bohdan Zronek, tehdejší operátor reaktoru temelínské elektrárny a dnešní člen představenstva společnosti ČEZ, který osobně vedl téměř čtyři stovky besed.
Učitelé zdůrazňují, že při popularizaci technického vzdělávání je velice důležitá také ochota lektorů a lektorek diskutovat a hledat odpovědi na každou otázku. Fyzikářka Jana Pecinová z Gymnázia Josefa Ressela v Chrudimi oceňuje schopnost odpovídat na otázky srozumitelně a s ohledem na věk a znalosti studentů. Tomáš Hejl z agentury Porta Educa, která besedy organizuje, v souvislosti s tím upozorňuje, jak se dotazy mění v závislosti na aktuální době.
„Po Fukušimě byla nejčastější otázka, jestli může vybuchnout Temelín, dnes se studenti spíš ptají, jak velké je riziko havárie jaderné elektrárny v důsledku vojenského konfliktu. Oblíbené je taky téma kdy už konečně budeme mít jadernou fúzi, aktuálně často odpovídáme na otázky týkající se fotovoltaických elektráren a jejich ceny. Občas řešíme i poněkud bizarní otázky typu proč nestřílíme jaderný odpad do vesmíru, nebo jestli by se dala vyrábět elektřina teplem ze spalování mrtvých těl.“
(Vzdělávací a osvětové besedy Energie – budoucnost lidstva si školy mohou bezplatně objednat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)
O soutěž byl jako každý rok velký zájem z řad technických středních škol a učilišť.
Výsledky soutěží:
Zapojování a ovládání točivých strojů (1. místo Adam Ševčík SOSE, COP Hluboká nad Vltavou, 2. místo Jan Jirásek SŠS a informatiky Tábor, 3. místo Denis Chotěnovský SPŠ Tachov).
Slaboproudá elektrotechnika (1. místo Šimon Stoklasa SŠE Ostrava, 2. místo Tomáš Stoklasa SPŠ a VOŠ Písek, 3. místo Ondřej Douša SŠ spojů a informatiky Tábor).
Zapojení bytové elektroinstalace ( 1. místo Vojtěch Mucha SPŠ Písek, 2. místo Jiří Lívanec SOŠE, COP Hluboká nad Vltavou, 3. místo Radim Barták SPŠSE Dukelská ČB).
Porota složená ze zástupců soutěžících škol vyhodnotila práci Libora jako nejzdařilejší a po zásluze se umístil na 1. místě. Jakub měl také povedenou stránku, ale na stupně vítězů to nestačilo. Účastníkům soutěže děkujeme za perfektní reprezentaci školy a gratulujeme.
Žákům 3. a 4. ročníků přišel představit svoji současnou školu, podělit se se svými zkušenostmi a radami, které by mohly pomoci budoucím žákům při přijímacích zkouškách a pozval je na dny otevřených dveří.
Setkání proběhlo v přátelské atmosféře a Míra zodpověděl žákům veškeré dotazy.